Blog

HomeMARKETINGTU ZACZNIJ – czyli pomoc dla Twojego klienta

TU ZACZNIJ – czyli pomoc dla Twojego klienta

Znasz ten moment, kiedy wchodzisz do sklepu stacjonarnego, a ekspedientka pyta Cię, “w czym mogę Ci pomóc”? Czasem grzecznie dziękujesz, czasem korzystasz z ich wsparcia i wybierasz wraz z nimi interesujące Cię produkty. Jak możesz to przenieść na grunt online? Otóż idealna opcja to po prostu zakładka “TU ZACZNIJ”. Pomoc się przyda.

PRZEDSTAW SIEBIE JAKO DOBREGO, pomocnego GOSPODARZA

O co w tym wszystkim chodzi?! Pewnie myślisz teraz sobie, że masz już zakładkę o mnie, albo bestsellery albo coś w tym stylu… po co Ci kolejne miejsce?! Właśnie… dla klienta. Pomoc. Nie dla Ciebie i Twojego ego. Żeby móc opisać, co Ci się udało osiągnąć i jakie masz rewelacyjne produkty/usługi. Pomyśl, że klient, który pierwszy raz odwiedza Twoją stronę www jest jak zbłąkany wędrowiec, którego nie możesz zaprosić do stołu, bo nie wie którędy ma wejść do Twojego domu. I chodzi tak od drzwi do drzwi, od zakładki do zakładki i szuka. Szuka. Przegląda. I znów. Klika.

I w końcu się denerwuje i wychodzi. Bo w sumie nic nie wie, nie ma pojęcia co chcesz mu zaoferować, czym Twoje produkty różnią się od innych i dlaczego może Ci zaufać. Opisy na stronie masz takie, jak każdy. Zachwalające produkty. Nie napiszesz przecież o ich wadach albo typie użytkowników, dla których z pewnością się nie nadają (wyobraź sobie, że piszesz przy produkcie “JEŚLI MASZ JASNĄ CERĘ TO W TEJ BLUZCE BĘDZIESZ PO PROSTU ŹLE WYGLĄDAĆ. POSZUKAJ INNEJ”. Dasz radę to zrobić?). Dlatego taki nowy użytkownik najczęściej wychodzi ze strony i nigdy więcej do Ciebie nie wraca. A przecież mogłoby być inaczej!

NAPISZ TO, CO NAPRAWDĘ JEST POMOCĄ TWOIM GOŚCIOM

To Ty mógłbyś wyjść z inicjatywą i zawalczyć o jego serce i uczucia. Ty mógłbyś zrobić wyraźną zakładkę TU ZACZNIJ i pokazać, jaki produkt jest świetny na start, jaki dla kogoś, kto śmiga już w temacie, a jaki dla mistrza w Twojej dziedzinie. To Ty możesz podzielić też produkty na jakieś główne kategorie i poprowadzić użytkownika ze względu na jakieś konkretne cechy (NP BLUZKI IDEALNE DLA BLONDYNEK/BRUNETEK itd.) I również Ty możesz napisać w kilku zdaniach ideę Twojej marki i to, co użytkownik powinien o Tobie wiedzieć, zanim dokona zakupu (może to pozwoli mu zdobyć do Ciebie zaufanie?). To będzie świetna pomoc dla Twojego klienta!

PO PROSTU… ZACZNIJ OD PODSTAW – POMOC DLA TWOJEGO KLIENTA

To samo zrób na Instagramie i Facebooku. Zamiast przypiętego posta z aktualną promocją – napisz coś o swojej marce. Przywitaj nowego użytkownika. Podaj kontakt do siebie. Omów bestsellerowe produkty. Daj się poznać… Być może zrodzi się z tego jakaś głębsza relacja? 🙂 

Trzymam kciuki, abyście nieśli najlepszą pomoc!

POST A COMMENT