
Strategia marketingowa – Twoja mapa
Strategia marketingowa – czym tak naprawdę jest? Czy każda marka powinna ją mieć i według niej wytyczać swoje biznesowe plany? Odpowiedź brzmi: zdecydowanie tak. Dlaczego jednak tak wiele firm wciąż jej nie ma? Bo nie doceniamy jej znaczenia.
Strategia marketingowa - czy jest ważna?
Sama myślałam, że okej – strategia marketingowa jest ważna, ale nie konieczna. I działałam tak sobie spontanicznie. Raz wymyślając to, drugiego dnia tamto. A trzeciego coś jeszcze innego. Żadnego pomysłu nie doprowadziłam do końca, bo brakowało mi sił i zasobów. Dlatego od dłuższego czasu czułam, że stoję w miejscu. Tak wiele pracowałam, a tak mało było efektów moich działań… Zaczynało mnie to frustrować. Bo ile można się starać! Wymyślać, kombinować, planować, skoro nic z tego nie wynika!
Rachunek sumienia
Zrobiłam wtedy solidny rachunek sumienia i zrozumiałam, że problem nie leży w pomysłach, tylko braku ich realizacji. Takie proste, a jednocześnie takie trudne… Postanowiłam więc usiąść z kartką papieru i spisać, jakie są tak naprawdę cele mojej działalności w Internecie? Co chcę osiągnąć? Gdzie dotrzeć? Krok po kroku spisałam swoją wizję i przelałam ją na papier. Po trzech kwadransach wiedziałam już, że zrobiłam najważniejszą rzecz w całej swojej karierze zawodowej! Stworzyłam dla swojej marki osobistej mapę. Mapę, z której niczym zbłąkany wędrowiec mogę w każdej chwili skorzystać. To właśnie daje nam strategia marketingowa.
Propozycje – czy przyjmować wszystkie?
Dostaję zapytanie w sprawie wystąpienia na konferencji? Zaglądam do mojej strategii, czy wpisuje się ono w moje plany i cele? Jeśli nie, to zadaję sobie drugie pytanie: czy mogłabym ROZSZERZYĆ moją strategię o to, co da mi owe wystąpienie? Widząc punkty styku: przyjmuję propozycję. A jeśli ich nie ma – odmawiam.
Czym więc tak naprawdę jest ta strategia marketingowa? Cytując ICAN Institute, moje guru w temacie strategicznego podejścia: “Podstawowym zadaniem strategii marketingowej jest wyróżnienie produktu w sposób, który najlepiej odpowiada na potrzeby klienta oraz daje przewagę w stosunku do konkurencji. Dobra strategia marketingowa to inwestycja w przyszłość firmy (…)”.

Strategia marketingowa to nie to samo, co plan marketingowy!
Jeśli do tej pory myślałeś, że strategia marketingowa i plan marketingowy to to samo – myliłeś się. Plan jest elementem strategii. Dzięki niemu możemy tę strategię realizować (czyli osiągać zamierzone cele zgodnie z misją firmy). 😉
Oznacza to nic innego, jak stworzenie misji, celów firmy oraz zaplanowanie działań marketingowych. Dzięki nim doprowadzimy do zwiększenia świadomości marki oraz sprzedaży.
Stwórz więc dziś swoją mapę i korzystaj z niej w każdej chwili, w której będzie Ci potrzebne wsparcie w rozwoju Twojej firmy.
Trzymam kciuki!
Ola ŚWIAT Na Własną Rękę
Bardzo podoba mi się Twoje grudniowe wyzwanie, materiały są zwięzłe, dzięki czemu jest jak najbardziej możliwe ogarnianie ich każdego dnia. Dzięki i czekam na więcej ❤️
Dagmara K-L
Bardzo bardzo dziękuję <3
Monika
Ależ świetny tekst! Zwięźle i na temat 🙂
Dagmara K-L
Dzięki wielkie! 🙂
Paulina
Wstęp jakbym opisała swój stanna teraz 🤷🏼♀️ Mam nadzieję, ze po wyzwaniu będę potrafiła określić swoją strategie a potem plan do działania. Bo jak mam napisane co robić i po co to. To nie ma opcji żebym tego nie zrobiła.
Dagmara K-L
Świetnie! Trzymam kciuki <3