Blog

HomeMARKETINGStrategia marketingowa – Twoja mapa
strategia marketingowa

Strategia marketingowa – Twoja mapa

Strategia marketingowa – czym tak naprawdę jest? Czy każda marka powinna ją mieć i według niej wytyczać swoje biznesowe plany? Odpowiedź brzmi: zdecydowanie tak. Dlaczego jednak tak wiele firm wciąż jej nie ma? Bo nie doceniamy jej znaczenia.

Strategia marketingowa - czy jest ważna?

Sama myślałam, że okej – strategia marketingowa jest ważna, ale nie konieczna. I działałam tak sobie spontanicznie. Raz wymyślając to, drugiego dnia tamto. A trzeciego coś jeszcze innego. Żadnego pomysłu nie doprowadziłam do końca, bo brakowało mi sił i zasobów. Dlatego od dłuższego czasu czułam, że stoję w miejscu. Tak wiele pracowałam, a tak mało było efektów moich działań… Zaczynało mnie to frustrować. Bo ile można się starać! Wymyślać, kombinować, planować, skoro nic z tego nie wynika!

Rachunek sumienia

Zrobiłam wtedy solidny rachunek sumienia i zrozumiałam, że problem nie leży w pomysłach, tylko braku ich realizacji. Takie proste, a jednocześnie takie trudne… Postanowiłam więc usiąść z kartką papieru i spisać, jakie są tak naprawdę cele mojej działalności w Internecie? Co chcę osiągnąć? Gdzie dotrzeć? Krok po kroku spisałam swoją wizję i przelałam ją na papier. Po trzech kwadransach wiedziałam już, że zrobiłam najważniejszą rzecz w całej swojej karierze zawodowej! Stworzyłam dla swojej marki osobistej mapę. Mapę, z której niczym zbłąkany wędrowiec mogę w każdej chwili skorzystać. To właśnie daje nam strategia marketingowa.

Propozycje – czy przyjmować wszystkie?

Dostaję zapytanie w sprawie wystąpienia na konferencji? Zaglądam do mojej strategii, czy wpisuje się ono w moje plany i cele? Jeśli nie, to zadaję sobie drugie pytanie: czy mogłabym ROZSZERZYĆ moją strategię o to, co da mi owe wystąpienie? Widząc punkty styku: przyjmuję propozycję. A jeśli ich nie ma – odmawiam. 

Czym więc tak naprawdę jest ta strategia marketingowa? Cytując ICAN Institute, moje guru w temacie strategicznego podejścia: “Podstawowym zadaniem strategii marketingowej jest wyróżnienie produktu w sposób, który najlepiej odpowiada na potrzeby klienta oraz daje przewagę w stosunku do konkurencji. Dobra strategia marketingowa to inwestycja w przyszłość firmy (…)”.

strategia marketingowa

Strategia marketingowa to nie to samo, co plan marketingowy!

Jeśli do tej pory myślałeś, że strategia marketingowa i plan marketingowy to to samo – myliłeś się. Plan jest elementem strategii. Dzięki niemu możemy tę strategię realizować (czyli osiągać zamierzone cele zgodnie z misją firmy). 😉 

Oznacza to nic innego, jak stworzenie misji, celów firmy oraz zaplanowanie działań marketingowych. Dzięki nim doprowadzimy do zwiększenia świadomości marki oraz sprzedaży.

Stwórz więc dziś swoją mapę i korzystaj z niej w każdej chwili, w której będzie Ci potrzebne wsparcie w rozwoju Twojej firmy.

Trzymam kciuki!

COMMENTS

  • 2 grudnia 2020
    reply

    Ola ŚWIAT Na Własną Rękę

    Bardzo podoba mi się Twoje grudniowe wyzwanie, materiały są zwięzłe, dzięki czemu jest jak najbardziej możliwe ogarnianie ich każdego dnia. Dzięki i czekam na więcej ❤️

    • 2 grudnia 2020
      reply

      Dagmara K-L

      Bardzo bardzo dziękuję <3

  • 2 grudnia 2020
    reply

    Monika

    Ależ świetny tekst! Zwięźle i na temat 🙂

    • 2 grudnia 2020
      reply

      Dagmara K-L

      Dzięki wielkie! 🙂

  • 2 grudnia 2020
    reply

    Paulina

    Wstęp jakbym opisała swój stanna teraz 🤷🏼‍♀️ Mam nadzieję, ze po wyzwaniu będę potrafiła określić swoją strategie a potem plan do działania. Bo jak mam napisane co robić i po co to. To nie ma opcji żebym tego nie zrobiła.

    • 2 grudnia 2020
      reply

      Dagmara K-L

      Świetnie! Trzymam kciuki <3

POST A COMMENT