Blog

HomeMARKETINGReklama, Facebook Ads i koronawirus – co robić?
Facebook ads koronawirus

Reklama, Facebook Ads i koronawirus – co robić?

Reklama ostatnio może spędzać nam sen z powiek. Wiele firm zastanawia się, czy warto w czasie pandemii inwestować w reklamy na Facebooku, czy nie? Zakładać i prowadzić swoje fanpage, czy nie? Planować dalej działania online, czy nie… ? Odpowiedź jest prosta – próbować zawsze można 🙂 I teraz jest na to idealny czas. 

Reklama na Facebooku – pamiętaj o kilku najważniejszych zasadach:

1. Plan działania.

Nie możemy włączać reklam „na hurra” bez przygotowanego fanpage, zebranej wstępnie społeczności oraz treści, które zobaczy potencjalny klient, kiedy zajrzy na nasze media społecznościowe. W tym okresie mamy jeszcze mniej czasu i możliwości na to, aby zachęcić potencjalnego odbiorcę. Konkurencja jest duża. Walczymy nie tylko o to by reklama została „wyświetlona”, ale o uwagę klienta, który jest w tym czasie osaczony przez dużą ilość różnorodnych informacji. Szkoda, że o tym często zapominamy. 

2. Cierpliwość.

Nic nie dzieje się od razu. Jeśli chcemy, aby nasze działania reklamowe przyniosły oczekiwany skutek – potrzebna jest cierpliwość i konsekwencja. Dodawanie codziennie nowych grup odbiorców, zmiany w treści reklam i ich wyglądzie, nigdy (a teraz szczególnie) nie prowadzą do niczego dobrego. Z każdą taką ingerencją resetujemy dotychczasowe wyniki i ustawienia, przez co reklama zaczyna „uczyć się” od nowa. Zamiast przyspieszyć – spowalniamy nasz rozwój. 

Facebook ads pandemia

3. Strategia reklamowa.

Bardzo ważne jest to, aby przygotować sobie choćby najprostszy lejek sprzedażowy. Co to właściwie oznacza? Rozpisujemy sobie budowę naszych reklam i konsekwentnie to wdrażamy. Nie możemy skupić się wyłącznie na tym, by reklama była pod sprzedaż, ponieważ po pierwsze – to droga „zabawa”, a po drugie: nie zbudujemy w ten sposób żadnej długotrwałej relacji z klientem. Możliwe też, że będzie to z jego strony jednorazowy zakup. O co chodzi więc ze strategią reklamową? 

W pierwszej kolejności zadbajmy o zbudowanie społeczności. Może to być reklama na polubienia, aktywność lub ruch na stronę (z treścią, która przedstawi naszą markę, podpowie TU ZACZNIJ i dowiedz się, kim jesteśmy i co możemy dla Ciebie zrobić). Taka reklama powinna działać niezależnie od innych, które będziemy wdrażać na kolejnym etapie i być kierowane do nowych osób (lookalike, czyli osoby podobne do odwiedzających www, lookalike do osób aktywnych na fanpage lub na przykład jakieś konkretne zainteresowania wybrane z dostępnych na facebookowej liście). 

W kolejnym kroku – możesz zostać wdrożona reklama sprzedażowa (do fanów, znajomych fanów, osób, które odwiedziły stronę www, do której kierowałeś pierwszymi reklamami itd.). 

Jako trzeci etap – zostawiamy sobie remarketing, czyli reklama do osób, które były na stronie i nie kupiły. To równie ważny element strategii marketingowej, często pomijany przez przedsiębiorców, a moim zdaniem niezwykle skuteczny.

PAMIĘTAJ! Wdrażaj w jednej kampanii max 2-3 grupy odbiorców i maksymalnie 2-3 reklamy. 

4. Wiedza

Ostatni, ale jednocześnie najważniejszy punkt, o którym MUSIMY pomyśleć, kiedy chcemy wdrażać działania reklamowe w obecnym czasie to… wiedza. Łatwo jest usiąść, założyć konto reklamowe i po omacku próbować włączyć pierwsze reklamy, a później powiedzieć TO NIE DZIAŁA. Reklama powinna być skuteczna, dlatego musisz najpierw poznać menadżera reklam. Dobrze się z nim zapoznaj, aby lepiej rozumieć jego funkcje i skutecznie skorzystać z jego możliwości. 

Bardzo ważna informacja!

W okresie pandemii Facebook ma spore problemy z szybkim akceptowaniem reklam. Informuje o tym wielokrotnie w codziennych komunikatach. Pamiętaj więc, że: reklama powinna być ZAPLANOWANA Z WYPRZEDZENIEM (ustaw datę startu na dzień i godzinę, kiedy chcesz ją uruchomić, ale ustaw ją możliwie najwcześniej)

POST A COMMENT