Blog

HomeMARKETINGFacebook Ads w dobie kryzysu spowodowanego koronawirusem

Facebook Ads w dobie kryzysu spowodowanego koronawirusem

Wiele firm zastanawia się aktualnie, czy warto w tym czasie inwestować w reklamy na Facebooku, czy nie? Zakładać i prowadzić swoje fanpage, czy nie? Planować dalej działania online, czy nie… ? Odpowiedź jest prosta – próbować zawsze można 🙂 I teraz jest na to idealny czas. 

Warto jednak pamiętać o kilku najważniejszych zasadach:

1. Plan działania. Nie możemy włączać reklam „na hurra” bez przygotowanego fanpage, zebranej wstępnie społeczności oraz treści, które zobaczy potencjalny klient, kiedy zajrzy na nasze media społecznościowe. W tym okresie mamy jeszcze mniej czasu i możliwości na to, aby zachęcić potencjalnego odbiorcę, ponieważ konkurencja jest duża. Walczymy nie tylko o „wyświetlenie” reklamy, ale o uwagę klienta, który jest w tym czasie osaczony przez dużą ilość różnorodnych informacji. Szkoda, że o tym często zapominamy. 

2. Cierpliwość. Nic nie dzieje się od razu. Jeśli chcemy, aby nasze działania reklamowe przyniosły oczekiwany skutek – potrzebna jest cierpliwość i konsekwencja. Dodawanie codziennie nowych grup odbiorców, zmiany w treści reklam i ich wyglądzie, nigdy (a teraz szczególnie) nie prowadzą do niczego dobrego. Z każdą taką ingerencją resetujemy dotychczasowe wyniki i ustawienia, przez co reklama zaczyna „uczyć się” od nowa. Zamiast przyspieszyć – spowalniamy nasz rozwój. 

3. Strategia reklamowa. Bardzo ważne jest to, aby przygotować sobie choćby najprostszy lejek sprzedażowy. Co to właściwie oznacza? Rozpisujemy sobie budowę naszych reklam i konsekwentnie to wdrażamy. Nie możemy skupić się wyłącznie na reklamach pod sprzedaż, ponieważ po pierwsze – to droga „zabawa”, a po drugie: nie zbudujemy w ten sposób żadnej długotrwałej relacji z klientem i możliwe, że będzie to z jego strony jednorazowy zakup. O co chodzi więc ze strategią reklamową? 

W pierwszej kolejności zadbajmy o zbudowanie społeczności. Mogą to być reklamy na polubienia, aktywność lub ruch na stronę (z treścią, która przedstawi naszą markę, podpowie TU ZACZNIJ i dowiedz się, kim jesteśmy i co możemy dla Ciebie zrobić). Te reklamy powinny działać niezależnie od innych, które będziemy wdrażać na kolejnym etapie i być kierowane do nowych osób (lookalike, czyli osoby podobne do odwiedzających www, lookalike do osób aktywnych na fanpage lub na przykład jakieś konkretne zainteresowania wybrane z dostępnych na facebookowej liście). 

W kolejnym kroku – możesz wdrożyć reklamy sprzedażowe (do fanów, znajomych fanów, osób, które odwiedziły stronę www, do której kierowałeś pierwszymi reklamami itd.). 

Jako trzeci etap – zostawiamy sobie remarketing, czyli reklamę do osób, które były na stronie i nie kupiły. To równie ważny element strategii marketingowej, często pomijany przez przedsiębiorców, a moim zdaniem niezwykle skuteczny.

PAMIĘTAJ! 

Wdrażaj w jednej kampanii max 2-3 grupy odbiorców i maksymalnie 2-3 reklamy. 

4. Ostatni, ale jednocześnie najważniejszy punkt, o którym MUSIMY pomyśleć, kiedy chcemy wdrażać działania reklamowe w obecnym czasie to… wiedza. Łatwo jest usiąść, założyć konto reklamowe i po omacku próbować włączyć pierwsze reklamy, a później powiedzieć TO NIE DZIAŁA. Menadżer reklam to narzędzie, z którym najpierw musisz się dobrze poznać i zrozumieć jego funkcje, aby skutecznie skorzystać z jego możliwości. 

Bardzo ważna informacja!

W okresie pandemii Facebook ma spore problemy z szybkim akceptowaniem reklam. Informuje o tym wielokrotnie w codziennych komunikatach. Pamiętaj więc, że jeśli chcesz wdrożyć jakąś reklamę: ZAPLANUJ JĄ Z WYPRZEDZENIEM (ustaw datę startu na dzień i godzinę, kiedy chcesz ją uruchomić, ale ustaw ją możliwie najwcześniej)

POST A COMMENT